ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Hatályos 2025.02.02. napjától

A jelen ÁSZF a Kanapetisztito.hu (továbbiakban: szolgáltató) által nyújtott szolgáltatásokra (továbbiakban: szolgáltatás) vonatkozó általános szerződési feltételeket állapítja meg.

· A szolgáltató adatai

  • A szolgáltatást a Kanapetisztito.hu nyújtja a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 4. pontja szerint vállalkozásnak minősülő, valamint a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztónak minősülő személyek részére (továbbiakban: megrendelő).

A szolgáltatás igénybevétele esetén a felek között vállalkozási szerződés jön létre, amely keretében a szolgáltató – az általa a www.kanapetisztito.hu weboldalon – továbbiakban: Weboldal) meghirdetett tartalommal – takarítási szolgáltatást végez előre meghatározott helyen és időpontban.

A szolgáltató főbb adatai:

  • telefonszám: +36302755541
  • e-mail: e-mail: info@kanapetisztito.hu
  • postacím: 1141 Budapest Szugló u 82.
  • törvényes képviselő: Horváth István ügyvezető

· A szolgáltatás igénybevétele

  • A megrendelő a szolgáltatást a Weboldalon (továbbiakban: weboldal) keresztül tudja megrendelni, oly módon, hogy a weboldalon elhelyezett "AJÁNLATOT KÉREK" vagy "AJÁNLATKÉRÉS" gombra kattint. Az ezt követően megjelenő űrlapot a megrendelőnek ki kell töltenie, majd az űrlapon az "AJÁNLATKÉRÉS" gombra kattintva kell véglegesíteni és beküldenie az ajánlatkérést.

  • A megrendelő az űrlap kitöltése során az alábbi adatokat köteles megadni:

  • név (cégnév)
  • telefonszám
  • e-mail
  • cím
  • választott szolgáltatás (legördülő listán megjelenő lehetőségek közül kell választani)
  • a takarítandó terület pontos címe:
  • takarítandó terület mérete négyzetméterben megadva,
  • adószám (egyéni vállalkozók és vállalkozások esetén).

A megrendelőnek lehetősége van arra, hogy a megrendelés szempontjából fontos körülményeket, megjegyzéseket, tudnivalókat az űrlapon üzenet formájában a szolgáltató részére megküldje.

A megrendelőnek az űrlap kitöltése során nyilatkoznia kell arról, hogy a szolgáltató általános szerződési feltételeit megismerte, és a szolgáltató ajánlatának elfogadása esetén a felek között létrejött szerződés vonatkozásában ezen általános szerződési feltételek alkalmazását elfogadja. A megrendelő ezen nyilatkozatát az űrlapon elhelyezett "box" kipipálásával teheti meg, a nyilatkozat megtétele az ajánlatkérés elküldésének feltételét képezi.

Az űrlapnak a szolgáltató általános szerződési feltételeire mutató hivatkozást tartalmaznia kell.

  • A megrendelő fokozottan köteles ügyelni arra, hogy az ajánlatkéréskor az adatait pontosan adja meg. Az űrlapon fellelhető "AJÁNLATKÉRÉS" gombra kattintás és így az ajánlatkérés elküldése után az adatok weboldalon történő módosítására a megrendelőnek nem lesz lehetősége, ekként amennyiben a megadott adatok javításra, pontosításra szorulnak, azt a megrendelőnek külön, írásban szükséges jeleznie a szolgáltató részére.

  • A pontatlan és/vagy hibás adatok beviteléből származó, a megrendelőt hátrányosan érintő jogi, gazdasági vagy egyéb jellegű következményekért a szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. A szolgáltató, amennyiben a megrendelő az adatok pontatlanságát, hibás voltát jelzi felé, együttműködik a megrendelővel annak érdekében, hogy a szolgáltató adatbázisa pontos és naprakész adatokat tartalmazzon, valamint a megrendelő részére a szolgáltatás nyújtása minél hamarabb lehetővé váljon a pontatlan, hibás adatok javítása útján, ugyanakkor a szolgáltató e magatartása nem zárja ki a pontatlan, hibás adatbevitel hátrányos következményeit.

  • Amennyiben a megrendelő szolgáltatóval közölt adataiban akár az ajánlatkérést, akár a szerződés létrejöttét követően változás következik be, úgy azt a megrendelő haladéktalanul köteles a szolgáltató részére írásban jelezni. A jelzés elmulasztása esetén a szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a megrendelőt hátrányosan érő jogi, gazdasági vagy egyéb jellegű következményekért.

  • A megrendelő által közölt ajánlatkérés beérkezéséről a szolgáltató egyedi azonosító számmal ellátott visszaigazolást küld a megrendelő által ajánlatkéréskor megadott e-mail címre az ajánlatkérést követő 24 órán belül. A visszaigazolás tartalmazza az ajánlatkérés részleteit és az egyedi azonosító számot, az ajánlatkérés szolgáltatóhoz történő megérkezésének pontos idejét, év-hónap-nap-óra bontásban.

  • A szolgálató az érdemi ajánlatát a 2.6. pontban jelzett visszaigazolással egyidejűleg küldi meg a megrendelő részére az ajánlatkéréskor a megrendelő által megadott e-mail címre. Ezen határidő elmulasztása esetén úgy kell tekinteni, hogy az ajánlatkérésben foglaltak mentén a szolgáltató szolgáltatást nem kíván a megrendelő részére nyújtani.

  • Az ajánlatnak tartalmaznia kell:

  • a megrendelő és a szolgáltató adatait,
  • a megrendelő által választott konkrét szolgáltatást és annak leírását,
  • az ajánlatkérés egyedi azonosítóját,
  • a szolgáltatás pontos, nettó és bruttó árát (külön részletezve a szolgáltatási díj és a kiszállási díj összegét),
  • a szolgáltatás árának teljesítési módját,
  • a szolgáltatás teljesítésének helyszínét,
  • továbbá azon tájékoztatást, hogy az ajánlat elfogadásával a megrendelő egyúttal a jelen ÁSZF-ben foglaltakat is elfogadja, valamint fizetési kötelezettsége keletkezik.

A fentieken túl az ajánlatnak tartalmaznia kell a jelen ÁSZF-re és a Fogyasztók Szerződést Megelőző Tájékoztatására (továbbiakban: fogyasztói tájékoztatás) mutatkozó webes hivatkozást vagy az ajánlathoz a jelen ÁSZF-et és a fogyasztói tájékoztatást mellékelni kell.

A szolgáltató az általa küldött ajánlathoz az ajánlat kiküldésének napjától számított 30 napig kötve van (továbbiakban: ajánlati kötöttség).

  • A megrendelő a szolgáltató által részére megküldött ajánlatot az ajánlati kötöttség időtartama alatt jogosult elfogadni az ajánlattal való egyetértést kifejező nyilatkozatával. A megrendelő az ajánlatot elektronikusan, az ajánlatra történő válasz e-mail megküldése útján vagy telefonon jogosult elfogadni.

Az ajánlatot elfogadó nyilatkozatnak a szolgáltatóhoz legkésőbb az ajánlati kötöttség utolsó napján meg kell érkeznie. Az ajánlat késedelmes elfogadása esetén a felek között szerződés nem jön létre.

Az ajánlat telefonon történő elfogadása esetén a szolgáltatónak gondoskodnia kell arról, hogy az ajánlat elfogadását oly módon, írásban dokumentálja, amely alapján a szolgáltató ajánlata és a megrendelő elfogadó nyilatkozata beazonosíthatóan és egyértelműen összekapcsolható legyen. A telefonon történő elfogadó nyilatkozat esetén pontosan rögzíteni kell az elfogadó nyilatkozat megtételének időpontját is.

  • Az ajánlattól lényeges feltételben eltérő elfogadó nyilatkozat esetén a szolgáltató úgy tekinti, hogy a megrendelő az ajánlatot nem fogadta el, ekként a felek között szerződés nem jön létre. E körben lényeges feltételnek minősül a szolgáltatás pontos, nettó és bruttó ára, a szolgáltatás pontos tartalma.

Amennyiben a megrendelő kinyilvánítja, hogy a jelen ÁSZF bármelyik rendelkezésével nem ért egyet, úgy a szolgáltató úgy tekinti, hogy a megrendelő az ajánlatot nem fogadta el, ekként a felek között szerződés nem jön létre.

  • Az ajánlat megrendelő általi elfogadásával a felek között szerződés jön létre. A szerződés létrejöttének a szolgáltató azon napot tekinti, amikor a megrendelő elfogadó ajánlata a szolgáltatóhoz megérkezett. Az ajánlat megrendelő általi elfogadásával a megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezik, továbbá fogyasztónak minősülő megrendelő esetén az ajánlat elfogadásával kifejezetten nyilatkozik arról, hogy a 7.3. pontban foglalt fogyasztói elállásra nyitva álló határidő lejárta előtt kéri a szolgáltatás nyújtásának, a felek között létrejött szerződés teljesítésének megkezdését, amennyiben a teljesítés ideje ezen határidőn belül található. Ez utóbbi esetben a fogyasztó tudomásul veszi azt is, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően nem gyakorolhatja a 7.3. pont szerinti elállási jogát.

  • A szolgáltató a szolgáltatás nyújtásának megkezdését a szerződés létrejöttét követően az ajánlatban rögzített időpontban és helyen köteles megkezdeni.

  • A szolgáltatással kapcsolatban a megrendelő telefonos úton a Weboldalon feltüntetett telefonszámon is jogosult ajánlatot kérni. Ebben az esetben a Weboldalon történő megrendelés szabályait a telefonon történő megrendelés esetén is megfelelően alkalmazni kell, így különösen, de nem kizárólagosan az ajánlatkérés visszaigazolására, az ajánlat megrendelő részére történő megküldésére és az ajánlat tartalmára, valamint az ajánlat elfogadására vonatkozó szabályokat.

  • Telefonos ajánlatkérés esetén a megrendelő igényeit a 2.2. pont szerinti adatartalommal kell rögzíteni, és gondoskodni kell arról, hogy az ajánlatkérés egyedi azonosító számot kapjon, továbbá az ajánlatkérés a szolgáltatón belül írásban is rögzítésre kerüljön oly módon, hogy az ajánlatkérés tartalma változatlan módon visszaidézhető legyen.

  • Egyes szolgáltatások esetén az árajánlat elkészítéséhez a megrendelő által tartott helyszíni szemle szükséges. E szolgáltatások körét a megrendelő a Weboldalon jelöli meg. Szemle tartása esetén a megrendelő a 2.6. pontban megjelölt határidőn belül felveszi a kapcsolatot a szemle időpontjának egyeztetése céljából. A szemle időpontjáról a szolgáltató a megrendelő részére emlékeztető e-mailt küld. A szemle megtartását követő 24 órán belül a megrendelő ajánlatát a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint megküldi a megrendelő részére.

  • Amennyiben a szemlén a szolgáltató nem jelenik meg vagy a megrendelő nem teszi lehetővé a szemle megvalósulását, úgy akként kell tekinteni, hogy a felek egymással szerződést nem kívánnak kötni.

  • Amennyiben a megrendelő a szolgáltató ajánlatát elfogadja, úgy a szolgáltató az ajánlat megrendelő általi elfogadását követő 24 órán belül e-mailben vagy telefonon felveszi a kapcsolatot a megrendelővel a szolgáltatás teljesítésének pontos időpontja meghatározása érdekében.

· A szolgáltatási díj, kiszállási díj

  • A megrendelő a szolgáltatási díjat és a kiszállási díjat a szolgáltató ajánlatában foglaltak szerint készpénzben vagy banki átutalás útján köteles megfizetni.

Készpénzes fizetés esetén a megrendelő a szolgáltatás teljesítésének helyén, a szolgáltatás teljesítését követően azonnal köteles a szolgáltatás díját és a kiszállási díjat a szolgáltató jelen lévő munkatársa részére megfizetni. A szolgáltató a díj teljesítését követően 8 napon belül a teljesítésről számlát állít ki a megrendelő részére, melyet e-mailben küldd meg a megrendelőnek.

Banki átutalás esetén a megrendelő azt követően köteles a szolgáltatási díjat és a kiszállási díjat megfizetni, hogy a szolgáltató részére a mindenkori számviteli szabályoknak megfelelő számlát megküldte. A szolgáltató számlaküldési kötelezettségének elektronikus úton, a megrendelő által megadott e-mail címre történő kézbesítéssel tesz eleget. A fizetési határidőt minden esetben úgy kell a számlán meghatározni, hogy a számla megküldését követően a megrendelőnek nyolc napos fizetési határidő álljon rendelkezésére a fizetési kötelezettsége teljesítéséhez.

  • Az átutalásos fizetés során a megrendelő a közleményben köteles feltüntetni a részére megküldött számla sorszámát. A megrendelő köteles olyan bankszámláról teljesíteni az átutalást, amelyet a szolgáltatás igénybevétele céljából jogosult használni. E tekintetben a szolgáltatót semmilyen felelősség, helytállási kötelezettség nem terheli, ezért kizárólag a megrendelő a felelős.

  • A szolgáltatási díjat a szolgáltató saját maga jogosult meghatározni. A szolgáltató a szolgáltatási díját a Weboldalon teszi közzé nettó árként feltüntetve, oly módon, hogy a szolgáltatás díját egységárként határozza meg. A Weboldalon feltüntetett nettó árra a mindenkori általános forgalmi adó összege terhelődik.

A szolgáltatási díjon felül a szolgáltató kiszállási díjat is felszámít, amelynek összegét szintén a Weboldalon teszi közzé, és amelynek összegét szintén nettó árként tünteti fel. A kiszállási díj összegét a szolgáltató saját maga jogosult meghatározni. A Weboldalon feltüntetett nettó árra a mindenkori általános forgalmi adó összege terhelődik.

A szolgáltató a szolgáltatási díj és a kiszállási díj pontos összegét a megrendelő ajánlatkérésében foglaltaknak alapján minden esetben egyedileg határozza meg az ajánlatkérésben megadott adatok figyelembevételével.

  • A megrendelő fizetési késedelme esetén a szolgáltató a mindenkori Ptk.-ban szereplő törvényes késedelmi kamatot számolja fel késedelmi kamatként. A megrendelő fizetési késedelme esetén a szolgáltató a 2016. évi IX. törvényben foglaltak szerint behajtási költségátalányra jogosult is jogosult a törvényes késedelmi kamaton felül, amennyiben a megrendelő vállalkozásnak minősül.

  • A hibásan feltüntetett árból fakadó következményeket a szolgáltató köteles viselni.

  • A szolgáltató jogosult egyoldalúan megváltoztatni a Weboldalon feltüntetett árakat azzal, hogy a szolgáltató által már a megrendelő részére megküldött ajánlatokban rögzített árakra a változtatás nincs kihatással.

· A szolgáltatás tartalma

  • A szolgálgató a szolgáltatásnyújtás keretében az alábbi lehetőségeket nyújtja a megrendelő részére:

  • Padló súrolás, tisztítás ami lehet: parketta, csempe, kültéri járólap, kő korlát

  • szőnyeg-padló-kárpittisztítás: a megrendelő választása szerint szőnyegtisztítás, gépi padlótisztítás, kanapé ülőfelületének kárpittisztítása, fotel kárpittisztítása, székek kárpittisztítása, 1 személyes matrac tisztítása, 2 személyes matrac tisztítása, ágy fejtámlájának, keretének tisztítása.

  • A szolgáltatás nyújtása során a szolgáltató folyamatosan köteles a megrendelővel kapcsolatot tartani, és a szolgáltatást a lehetőségek szerint legjobban a megrendelő igényeire szabni.

  • A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása során köteles a megrendelő utasításai szerint eljárni. Az utasítás nem terjedhet ki a tevékenység megszervezésére, és nem teheti a teljesítést terhessebbé. Ha a megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, a szolgáltató köteles őt erre figyelmeztetni. Ha a megrendelő a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, a megrendelő a szerződéstől a teljesítés megkezdése előtt elállhat, a teljesítés megkezdését követően a szerződést felmondhatja, vagy a feladatot a megrendelő utasításai szerint, a megrendelő kockázatára elláthatja. A megrendelő köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát.

  • A szolgáltatás nyújtása során, azokban az esetekben, amikor a jelen ÁSZF a szolgáltató részére konkrét teljesítési határidőt nem szab meg, a felek kötelesek írásban egyeztetni az adott, elvégzendő feladat természetét, jellemzőit figyelembe vevő teljesítési határidőt meghatározni.

  • A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása, a szerződés teljesítése során jogosult közreműködőt, alvállalkozót igénybe venni. A közreműködő, alvállalkozó magatartásáért a szolgáltató úgy felel, mintha saját maga járt volna el.

  • A szolgáltató a szolgáltatás teljesítésének megkezdésének előtt átveszi a szolgáltatás teljesítésének helyét (továbbiakban: munkaterület). Az átvételről írásbeli jegyzőkönyv készül, amely a felek adatain és jelenlévőkön túl rögzíti a munkaterület állapotát, különös figyelemmel a szolgáltatás teljesítését megelőzően meglévő hibákra, sérülésekre. A jegyzőkönyvet a jelenlévők aláírásukkal ellátják. A jegyzőkönyvből a megrendelő részére egy példány átadásra kerül. A szolgáltató jelenlévő munkatársai a munkaterületről jogosultak fényképfelvételeket is készíteni a munkaterület szolgáltatás megkezdése előtti állapotának igazolása céljából.

  • A megrendelő a szolgáltatás teljesítését követően köteles a teljesítést még a teljesítés befejezésének napján ellenőrizni, és amennyiben a szolgáltatással kapcsolatban minőségi vagy más jellegű kifogása, panasza nincs, úgy a teljesítést köteles írásban elfogadni. Amennyiben a teljesítéssel kapcsolatban a megrendelőlenek bármilyen minőségi vagy más jellegű kifogása, panasza van azt a teljesítés ellenőrzésekor jogosult a szolgáltató felé megtenni. A panaszról a szolgáltató helyszínen lévő munkatársa jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a megrendelő és a jelenlévő munkatárs aláírásával hitelesít. A szolgáltató jelenlévő munkatársai jogosultak fényképfelvételeket készíteni a munkaterület szolgáltatás teljesítését követő állapotának igazolása céljából. A jegyzőkönyv felvétele a panasz, kifogás jogosságának elismerését semmilyen módon nem jelenti, eredményezi, a jegyzőkönyv alapján a panasz, kifogás kivizsgálása a 12. pontban foglaltak megfelelő alkalmazásával történik.

  • A megrendelt szolgáltatás lemondására (az elállásra) irányuló szabályok

  • Amennyiben a megrendelő a szolgáltató ajánlatát elfogadta, úgy a szolgáltatás nyújtásának megkezdését megelőző 72 órán túl a szolgáltatás igénybevételétől, egyúttal a szerződéstől ingyenesen jogosult elállni.

  • Amennyiben a megrendelő a szolgáltatás nyújtásának megkezdését megelőző 72 órán belül, de még 24 órán túl áll el a szolgáltatás igénybevételétől és a szerződéstől, úgy a szolgáltatási díj 15%-át köteles megfizetni a szolgáltató részére.

  • A szolgáltatás nyújtásának megkezdését megelőző 24 órán belül történő elállás esetén a megrendelő a szolgáltatási díj 30%-át köteles a szolgáltató részére megfizetni.

  • A szolgáltatás igénybevételétől és így a szerződéstől történő elállást a megrendelőnek írásban, a jelen ÁSZF-ben rögzített e-mail címre vagy a jelen ÁSZF-ben rögzített postacímre kell megküldeni. A szolgáltatás igénybevételétől és a felek között létrejött szerződéstől szóban, telefonon elállni nem lehet.

  • Amennyiben a megrendelő elállási jogát nem gyakorolta és a szolgáltatás teljesítésének időpontjában a szolgáltatás teljesítését a szolgáltató a megrendelő magatartása okán nem tudja megkezdeni vagy azt befejezni, úgy a szolgáltató a szolgáltatási díj 50%-át és a kiszállási díjat jogosult kiszámlázni a megrendelő felé.

· A szolgáltató kártérítési felelőssége

  • A szolgáltató a kártérítési felelősségét az általa megkötött felelősségbiztosításban foglalt kártérítési limit összegében maximálja. A megrendelő ezen összeget meghaladó káráért történő helytállási kötelezettségét a szolgáltató a jelen ÁSZF útján kizárja.

  • A szolgáltató kizárólag olyan kárért felel, amely a szolgáltató felróható magatartása miatt következik be.

    • Fogyasztókkal kötött szerződés esetén a 6.1. és 6.2. pontok nem alkalmazandók. Fogyasztókkal kötött szerződés esetén a szolgáltató a szerződésszegéssel okozott károkért való felelősség és a vállalkozási szerződés szabályai szerint felel.

    · A fogyasztókra vonatkozó különös rendelkezések

    • Jelen ÁSZF alkalmazásában azon megrendelők, akik a szakmájukon, önálló foglalkozásukon vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek, fogyasztónak minősülnek.

    • A jelen ÁSZF keretében létrejött, fogyasztóval kötött termékértékesítési szerződés a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Rendelet) 4. § 10. pontja értelmében távollévők között kötött szerződésnek minősül.

    • A fogyasztót a távollévők között kötött szerződések esetén a Rendelet 20. § (1) bekezdése alapján elállási jog illeti meg. A fogyasztó ezen elállási jogát a Rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

    • A fogyasztó az elállás jogát a Rendelet 2. mellékletében található vagy a zárójelben szereplő linkről (www.kanapetisztito.hu oldalon elállási nyilatkozat alatt) letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállásról szóló nyilatkozatot a fogyasztónak a 7.3. pontban megjelölt határidőben kell a jelen ÁSZF-ben jelzett e-mail címre vagy postacímre megküldenie. E-mail címre történő küldés esetén a szolgáltató a nyilatkozat kézhezvételéről haladéktalanul e-mailes visszaigazolást köteles küldeni.

    • A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a szolgáltatás egészének teljesítését követően, amennyiben a szolgáltatás nyújtásának megkezdését a 7.3. pontban foglalt határidőn belül kérte, továbbá tudomásul vette, hogy ebben az esetben elállási jogát elveszti, amennyiben a szolgáltató maradéktalanul teljesítette a felek között létrejött szerződést.

    · A szellemi tulajdonjogra vonatkozó rendelkezések

    • A jelen ÁSZF alapján létrejött vállalkozási szerződés semmilyen módon nem eredményezi a szolgáltató szellemi tulajdonának megrendelőre történő átszállását, a szolgáltató részéről semmilyen módon nem jelent a szellemi tulajdonnal kapcsolatos bármilyen jogról történő lemondást, továbbá semmilyen módon nem jogosítja fel a megrendelőt a szolgáltató szellemi tulajdonának hasznosítására.

    · Titoktartási kötelezettség

    9.1. A felek kötelesek megőrizni a szerződés fennállását megelőzően, továbbá a szerződés fennállásának ideje alatt birtokukba jutó valamennyi üzleti titkot, védett ismeretet időbeli korlátozás nélkül megőrizni, továbbá kötelesek gondoskodni arról, hogy a fél tagja, vezető tisztségviselője, munkavállalója, a féllel egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, a fél szerződés partnere, kapcsolt vállalkozása az ilyen üzleti titkot, védett ismeretet időbeli korlátozás nélkül megőrizze. Az utóbbi személyek esetében a fél úgy felel, mintha saját maga járt volna el.

    9.2. A fél harmadik személyek részére – ide nem értve a fél azon tagját, vezető tisztségviselőjét, munkavállalóját, a féllel egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személyt, a fél azon szerződés partnerét, a fél kapcsolt vállalkozását, akiket a jelen szerződésben foglalt kötelezettségei teljesítéséhez vesz igénybe – a másik fél előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül üzleti titkot, védett ismeretet nem adhat át. A fél a másik fél előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül üzleti titkot, védett ismeretet semmilyen módon nem hozhat nyilvánoságra, nem tehet közzé.

    9.3. Jelen szerződés alkalmazásában üzleti titoknak minősül a fél gazdasági tevékenységéhez kapcsolódó, titkos – egészben, vagy elemeinek összességeként nem közismert vagy az érintett gazdasági tevékenységet végző személyek számára nem könnyen hozzáférhető –, ennélfogva vagyoni értékkel bíró olyan tény, tájékoztatás, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek a titokban tartása érdekében a titok jogosultja az adott helyzetben általában elvárható magatartást tanúsítja.

    9.4. Jelen szerződés alkalmazásában védett ismeret (know-how) az üzleti titoknak minősülő, azonosításra alkalmas módon rögzített, műszaki, gazdasági vagy szervezési ismeret, megoldás, tapasztalat vagy ezek összeállítása.

    9.5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

    · Az ÁSZF közzététele, módosítása

    • A szolgáltató a mindenkor hatályos ÁSZF-et köteles a weboldalon bárki által elérhető módon közzétenni. A szolgáltató köteles gondoskodni arról is, hogy az ÁSZF korábban hatályban volt változatai is elérhetők legyenek a weboldalon keresztül. A közzétett ÁSZF, valamint a korábban hatályos ÁSZF szabályzatok a webshopból nem szerkeszthető formátumban egyben le is tölthetők.

    • Jelen ÁSZF-et a szolgáltató egyoldalúan jogosult módosítani.

    • A szolgáltató az ÁSZF módosításáról a módosítás hatályba lépését megelőző 30. napig e-mailben tájékoztatást küld a megrendelő részére. A tájékoztatásban meg kell jelölni, hogy az ÁSZF mely pontjai és milyen tartalommal kerülnek módosításra, valamint ismertetni kell a módosult rendelkezések hatályba lépésének napját.

    · Írásbeliség

    • A felek a jelen ÁSZF-el, illetőleg a megrendelésekkel kapcsolatos nyilatkozataikat írásban, ajánlott vagy tértivevényes levél útján kötelesek megtenni. Jelen ÁSZF alkalmazásában az e-mailes közlés is írásbeli közlésnek minősül, amennyiben a közlés szolgáltató jelen ÁSZF-ben történő e-mail címe, valamint a megrendelő ajánlatkéréskor megadott e-mail címe között zajlik.

    • Ajánlott és tértivevényes levelek esetén a "nem kereste", "ismeretlen helyre költözött" vagy más, sikertelen kézbesítést jelentő postai jelzés esetén a küldeményt a feladásától számított ötödik munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni. A felek által küldött e-maileket a megküldést követő munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni.

    · Jogviták rendezése

    • A felek a felmerült jogvitáikat elsődlegesen egyeztetés útján kísérlik meg rendezni.

    • A megrendelők panaszaikkal az 1.1. pont a. alpontjában megjelölt postacímre küldött vagy az 1.1. pont e. pontjában foglalt e-mail címre írt megkeresésekkel fordulhatnak.

    • A szolgáltató a panaszok érdemi kivizsgálásának eredményéről a panasz beérkezésétől számított harminc napon belül nyújt tájékoztatást a megrendelők részére. Fogyasztónak minősülő megrendelő panaszának elutasítása esetén a szolgáltató köteles indokát adni arra, hogy a panasz miért került elutasításra.

    • A fogyasztónak minősülő megrendelő panaszának elutasítása esetén a megrendelő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez. A fogyasztó választása szerint fordulhat a szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is, amely a szolgáltató esetében a Budapesti Békéltető Testület (székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu, online kérelem: https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa, telefonszám: +3614882131, hivatali kapu: KRID: 469532362).

    • A fogyasztónak minősülő megrendelő belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.

    • A felek felmerülő jogvitáira nézve a magyar bíróságok rendelkeznek joghatósággal és a jogvitákra a magyar jog alkalmazandó. Fogyasztónak nem minősülő megrendelők esetében a felek vagyonjogi ügyek tekintetében felmerülő jogvitáira elsőfokon a járásbírósági hatáskörbe tartozó ügyek esetén a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság az illetékes.

    · Záró rendelkezések

    • A felek mentesülnek a jelen szerződésből fakadó kötelezettségeik nem-, vagy részleges nem-teljesítésével kapcsolatos felelősség alól, ha az a szerződés hatályának beálltát követően felmerülő, előre nem látható elháríthatatlan erő következménye (vis maior). Felek vis maiornak tekintik azt az esetet is, ha a CoVid 19 járvány vagy más járvány/betegség miatt a szolgáltató munkavállalói, alvállalkozói nem tudnak munkát végezni. A vis maior helyzet bekövetkezéséről és megszűnéséről szerződő felek egymást haladéktalanul értesítik, és a megszűnést követően mindent megtesznek a szerződésszerű teljesítés érdekében. Vis maior esetén annak időtartamával a teljesítési határidő automatikusan meghosszabbodik.

    • A jelen ÁSZF 2025.02.02. napjától lép hatályba, és visszavonásáig vagy módosításáig marad hatályban.

    • A szolgáltató Magyarországon bejegyzett jogi személy, és mint ilyen korlátozás nélkül szerezhet jogokat és kötelezettségeket, szerződéskötési képességében semmilyen módon korlátozva nincs, harmadik személyek jóváhagyásától mentesen járhat el saját ügyei vonatkozásában.

    • A megrendelő szavatolja, hogy jogokat és kötelezettségeket korlátozás nélkül szerezhet, szerződéskötési képessége semmilyen módon nem szenved korlátozást, továbbá, hogy saját ügyei vonatkozásában harmadik személyek jóváhagyásától mentesen járhat el.

    • A megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a jelen szerződési feltételek a Ptk. szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, azaz olyan szerződési feltételek, amelyet a szolgáltató több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.

    • A jelen ÁSZF magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A jelen ÁSZF alapján a felek között létrejövő vállalkozási szerződés írásbeli szerződésnek minősül. A megrendelő által leadott ajánlatkérések, megrendelések, valamint az ahhoz tartozó számlák a szolgáltató által visszaolvasható módon tárolásra kerülnek.

    • Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek, hatálytalannak, jogellenesnek vagy végrehajthatatlannak minősül, az nem befolyásolja a fennmaradó rendelkezések érvényességét, hatályosságát, jogszerűségét és végrehajthatóságát.

    • A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Ptk. és a magyar jog rendelkezései az irányadók.